144 СУ “Народни будители”

с изучаване на изкуства – музика, изобразително изкуство и хореография гр. София, р-н Младост,
тел. 02/877 01 73; 02/877 40 52; 02/877 44 57, Fax: 02/877 01 73, E-mail: 144sou.art@144sou.bg



Публична изява по проект „Твоят час“

Извънкласна дейност на клуб „Литературата оживява“ по проект „Твоят час“

при 144СУ „Народни будители“, гр. София 

Преподавател: д-р Татяна Василева Караиванова – старши учител

Публична изява: „Дон Кихот“ – театрална импровизация

Клуб „Литературата оживява“ за 2017/2018 г. приключи с публична изява чрез представяне на литературна интерпретация на приключенския роман „Знаменитият идалго Дон Кихот де Ла Манча“.
Изявата започна с кратка презентация за живота и творчеството на Мигел де Сервантес. После героите от неговия роман бяха представени в четири импровизирани картини от ученици от VІІІа клас. Сценарият е разработен и адаптиран от д-р Татяна Караиванова, в него проличава трудната работата на педагога да пресъздаде авторовия текст. Благодарение на разбирането от страна на ученици, родители и колеги, обединени в един екип, които съживяват написаното, става ясно, че труда ти не е напразен.
Театралната импровизация на текстове дава възможност учениците по-лесно да осмислят сюжета и композицията, да отработят четивната техника, а и да разберат, че зависят един от друг. Така в една непринудена игра, те се обединяват в едно цяло, превръщайки героите от текста в едни живи, реални образи, съпреживявайки с тях всяка ситуация. По този начин, героите от Ренесанса се възприемат по-лесно и текстовете стават по-разбираеми. Всеки един от героите оживява чрез играта на учениците на като им се дава възможност да си изберат герой и да влязат в образа му. Литературното представяне ги обединява в една обща идея и представя една добра екипна работа.
Вярвам, че тази импровизация успя да предизвика интерес към игровото представяне на литературния текст в учениците от VІІІб и VІІІв клас, които бяха публика и изразиха мнение, че са разбрали нови неща от така представения текст, на които в самостоятелното четене не са обърнали внимание. Чрез подобно четене на текст учениците развиват своите познания в областта на литературата, историята, театралното и изобразителното изкуство.

   

Назад